maandag 21 april 2014

Ready for the road

 
Inderdaad, ze staat op de trailer. Ready for the road dus, en bijna voor het water. Wat een bakbeest is het dan meteen zeg, dat valt me niet mee. Het was nog een flinke klus vandaag, op de trailer zetten. Ik had gedacht dat ik de boot wel op kon hijsen en dan de trailer eronder rijden, maar dat zat er niet meer in, te zwaar geworden. Misschien had het wel gekund, maar ik was er niet sterk genoeg voor. En dan is het ook maar de vraag of de balken het wel houden. Dus ik heb haar met de trailerlier op de trailer getrokken zoals dat straks bij een helling ook zal gaan, en dat ging prima, met wat kunst en vliegwerk. Op een trailerhelling ligt het achterschip immers nog in het water, nu op de grond, maar een oud stuk tapijt en wat rolletjes doen wonderen. Dan de trailer verder pas gemaakt, maar de basis was gelukkig precies goed, dus ook de trailerbouwer heeft zijn werk goed gedaan.




Het meeste touwwerk is klaar, gesplitst, op maat gemaakt en afgewerkt, of in elk geval min of meer, de meeste spullen zijn er ook. Er moet nog wel wat gebeuren, nog puzzelwerk op het want, en straks een keer naar buiten rijden om de verstaging en de rolfok te stellen en testen, en de voorstagbevestiging op maat te maken. Er moeten nog een paar lijntjes gesplitst, maar daar heb ik nog niet alles voor. En er moet nog veel naaiwerk, de rolfokhoes, de huik (afdekking grootzeil) en de afdektent. Maar op de hele bouw zijn dat natuurlijk nog maar kleine laatste klusjes.



Daarmee begint ook het opruimen. Alle tijdelijke steunen ontmantelen, en de stapel afvalhout sorteren en opruimen of afvoeren. En stofzuigen natuurlijk.




1 opmerking:

  1. Wow enough leftovers for a second boat 😃

    Proof of recent hardwork..

    BeantwoordenVerwijderen